Orientální tanec se provozuje po celém světě

Ve Francii je znám jako tzv. „dance du ventre“, v Egyptě jako „Raqs Sharqi“, ve Spojených státech jako „belly-dance“ (pupíkový tanec). Praktikují jej pochopitelně půvabné štíhlé krásky, ovšem ve formě recese se s ním můžete setkat v Česku i v některých restauračních zařízeních, kde jej předvádí opilí štamgasti s „pivním pupíkem“.
břišní tanec.jpg

Erotický podtext břišního tance

Orientálních tanců existuje více typů, v nichž na sebe plynule navazují jednotlivé „figury“. Základem je přivést publikum do stavu navození erotické vášně, touhy navozené pohyby břicha a pánve tak, kdy vyniknou smyslné křivky boků a štíhlé břišní linie, vyzdobené reliéfem tělesného středu – pupíku.
Podstatná je nejen technika provádění jednotlivých prvků, nýbrž i mimika tanečnice. Jestliže se tancem baví, pohyby se zdají přirozené, dokáže tento rituál navodit vzrušení podobné, k jakému dochází před samotným pohlavním stykem. Takového účinku však dosáhnou zpravidla tanečnice až po pravidelném tréninku , kdy se postupně uvolní a zpevní břišní a bederní svalstvo. Zároveň se tímto způsobem výborně formuje postava a o břišních tanečnicích se říká, že jsou nesmírně „sexy“.
břišní tanečnice.jpg

Základní figury

· Kroužení trupem, hlavou, pánevní oblastí, předloktím a celýma rukama symbolicky znázorňuje uzavřený koloběh nepřetržité proměny forem, kruh je zároveň koloběhem života – životních fází.
· Posouvání vpřed a vzad a do stran břicha, pánve a hlavy symbolizuje zájem o své okolí ve formě přiblížení a oddálení, je to jakési reflexivní prodloužení působení rozkoše formou vábení.
· Kopírování pohybu ve tvaru osmičky především rameny, trupem a pánví značí symbol nekonečnosti – nekonečné vášně.
· Shimmy (kmitání) nejčastěji rameny a pánevní oblastí, která navozuje pohlavní sblížení, je to důležitý rituální prvek, který tancem naznačuje mužské a ženské polarity a jejich podstatu, což je ostatně alfou a omegou života.
· Vlnění a akcenty poprsím, boky a celým tělem navazuje na shimmy a zpravidla zdůrazní zamýšlenou předchozí variaci – touhu po smyslnosti a vyjádření zájmu o bližší kontakt.
· Krokové variace, otočky, dropy, twist rameny a pánve jsou dalšími doplňujícími prvky celého komplexu orientálního tance.