Business

Online SEO a PPC reklamy – jak vypadají?

Asi není třeba říkat, že lidé tráví stále více času na internetu. K tomu přispívají jeho stále se rozšiřující možnosti, zvyšující se rychlost i dostupnost. Tento trend však má poněkud nečekané důsledky pro firmy, které díky tomu často musely změnit své marketingové strategie.

slova SEO tvořená ozubenými koly

Ještě nedávno bylo jasné, že zdaleka nejúčinnějším typem reklamy je ta televizní. A není divu, koneckonců se na ni díval prakticky každý, od malých dětí po staré lidi, takže zde mohly být propagovány prakticky veškeré výrobky. Navíc jsme k jejímu sledování používali zrak i sluch, čehož firmy samozřejmě také využívaly.

Dnes se však na televizi dívá stále méně lidí. Internet ji v podstatě plně nahradil, a je jasné, že tento trend bude pokračovat. I proto bylo nutné, aby se tomu firmy přizpůsobily. I to je důvod, proč stále více spoléhají právě na internetovou propagaci. Jedním z nejpoužívanějších typů jsou pak SEO a PPC reklamy.

Samozřejmě tyto pojmy běžnému člověku prakticky nic neřeknou. Samozřejmě se může ptát: online SEO či PPC reklamy – jak vypadají? Avšak pokud se nerozhodne do tohoto tématu skutečně proniknout, obvykle nemá příliš možností to pochopit.

Například právě SEO v sobě zahrnuje hned několik kroků, úpravou firemního webu počínaje a psaním podpůrných článků konče. Cílem je zde dostat odkaz na firemní web na první místa výsledků vyhledávání relevantních výrazů.

notebook s otevřeným vyhledávačem

Oproti tomu PPC funguje poněkud jinak. Jedná se o klasickou internetovou reklamu, které se často objevují na mnoha internetových stránkách. Obvykle nás vyzývají, abychom na ně kliknuli. Když to uděláme, jsme přesměrováni na web dané firmy.

Zde je vidět, že ačkoliv jsou obě metody odlišné, cíl mají stejný: zvýšit návštěvnost firemní internetové stránky. Díky tomu se totiž firmě zvýší i zisk, což je koneckonců důvod, proč tyto marketingové kampaně vůbec spouští. Protože o peníze jde v obchodě vždy na prvním místě.